Repozytorium volatile zastąpione przez stable-updates

Repozytorium volatile dla Debiana 6.0 zostało zamknięte, zastąpiła je nowa gałąź stable-updates. Informację o tym opublikował Philip Kern na liście debian-volatile-announce.

Nowa gałąź stable-updates zawierać będzie aktualizacje, które spełniają jeden z poniższych warunków:

  • aktualizacja jest pilna oraz nie ma charakteru poprawki bezpieczeństwa (te nadal będą publikowane w repozytorium security) — przykładowo pakiety, w których pojawiły się problemy związane z upływem czasu (np. błąd roku 2010 w spamassassinie) oraz poprawki do błędów wprowadzonych w aktualizacjach wydania
  • pakiet zawiera wyłącznie dane, które muszą być aktualizowane co jakiś czas (np. tzdata)
  • poprawki do drobnych pakietów zepsutych przez zmiany niezależne od Debiana (np. narzędzia do pobierania plików wideo lub tor)
  • pakiety, które muszą być aktualne aby spełniać swoje zadanie należycie (np. clamav)

Pakiety z gałęzi stable-updates trafiać będą również do kolejnych aktualizacji wydania. Zwykłe aktualizacje — nie spełniające powyższych kryteriów — będą dodawane do wydania podczas jego aktualizacji, zgodnie z polityką osób odpowiedzialnych za stabilne wydanie.

Nowa gałąź znajduje się na wszystkich oficjalnych serwerach lustrzanych, podobnie jak pozostałe, przykładowy wpis do sources.list:

deb http://ftp.pl.debian.org/debian stable-updates main contrib non-free

Pełen spis repozytoriów dla Debiana (wszystkich gałęzi) dostępny jest na stronie dug.net.pl/sources.list.

Ogłoszenia o aktualizacjach w nowej gałęzi publikowane będą na liście debian-stable-announce. Opiekę nad stable-updates sprawuje Zespół ds. Wydań.

W repozytorium volatile nadal będą publikowane aktualizacje dla wydania 5.0 Lenny.

Źródło: lists.debian.org/debian-volatile-announce/2011/msg00000.html

Dodany: 10 lut 2011 o 16:40
przez: azhag

OSnews Wykop Blip Flaker Kciuk Śledzik Facebook Identi.ca Twitter del.icio.us Google Bookmarks

Komentarze (RSS):

1  Gość: Gość, dodany: 2011-02-10 21:26 #861
Tak przy okazji. Abstrahując od tematu postu. Parafrazując, nie uważacie, że wszystkie dystrybucje i tak prowadzą do Debiana. Może w chwili obecnej nie jest to tak wyraźne, ale 5-10 lat temu? Jaki był kierunek zmian? Niektóre dystrybucje dochodziły po latach do tego co w Debianie było praktycznie od początku albo dużo wcześniej.

2  azhag, dodany: 2011-02-11 09:05 #862
> nie uważacie, że wszystkie dystrybucje i tak prowadzą do Debiana.

Niekoniecznie. Jest wiele dystrybucji o zgoła odmiennym podejściu.

> Niektóre dystrybucje dochodziły po latach do tego co w Debianie było
> praktycznie od początku

Prawda. Debian jednak też wiele pomysłów pożycza.

Ogólnie Debian miał, ma i zapewne mieć będzie olbrzymi wpływ na WiOO, jednak nie zgodzę się, ze ma jakiś monopol.

> od początku albo dużo wcześniej

Wcześniej niż od początku? ;)

3  Gość: saturno, dodany: 2011-02-11 14:29 #863
//Pełen spis repozytoriów dla Debiana (wszystkich gałęzi) dostępny jest na stronie dug.net.pl/sources.list.//

Czy jest gdzieś jeszcze dostępne repozytorium multimedia do Lenny?

4  ArnVaker, dodany: 2011-02-11 14:42 #864
> Czy jest gdzieś jeszcze dostępne repozytorium multimedia do Lenny?

Niestety nie bardzo: http://debian-multimedia.org/

> Oldstable is completely broken and I can't restore this release,
> so the best is to remove Oldstable.
> Sorry

5  azhag, dodany: 2011-02-11 14:42 #865
Dla Lenny'ego już nie ma:

> Oldstable is completely broken and I can't restore this release,
> so the best is to remove Oldstable.
> Sorry

Dopisek: Arn minimalnie szybszy, ale cytat pocięliśmy identycznie :D

6  ArnVaker, dodany: 2011-02-11 14:44 #866
:D

7  Gość: saturno, dodany: 2011-02-11 16:37 #867
//> Oldstable is completely broken and I can't restore this release,
> so the best is to remove Oldstable.
> Sorry//


Zawsze po wyjściu stabilnej wersji repozytorium multimedia wersji poprzedniej są niedostępne?
Czy wystąpił jakiś wypadek "przy pracy"?
Jak było w przypadku Etch'a?

8  ArnVaker, dodany: 2011-02-11 16:53 #868
> Jak było w przypadku Etch'a?

http://debian-multimedia.org/archive.php

> 12/02/2009 :
> As Debian I've released my packages for Lenny.
> A new oldstable repository has been created.
> Enjoy.

:)

9  Gość: saturno, dodany: 2011-02-12 03:02 #870
To może z innej beczki:
Sobie tylko znanymi sposobami :) znalazłem w Indonezji następujące repozytorium:
deb http://ftp.lipi.go.id/debian-multimedia/ lenny main non-free
Ładnie się dodało, łyknęło poprzedni klucz, bo w Synapticu ubyło pakietów z pozycji: "Zainstalowane (lokalnie lub przestarzałe)" po dodaniu tego repo.

Mam ostatnie, ale dość ważne pytanie: na ile można uznać: http://ftp.lipi.go.id/ za wiarygodne źródło?

10  azhag, dodany: 2011-02-12 14:40 #872
Wg mnie kombinujecie na około. Nie należy szukać zabłąkanych serwerów lustrzanych zamkniętego repozytorium dla oldstable, tylko wykonać aktualizację do obecnego wydania.

Powtarzam — opiekun repozytorium debian-multimedia napisał, że gałąź oldstable mimo prób nie działa jak należy i dlatego ją usunął. Szukanie gdzieś kopii tego zepsutego repozytorium to prawdopodobnie proszenie się o kłopoty.

11  Gość: Gość, dodany: 2011-02-12 16:38 #873
>Pełen spis repozytoriów dla Debiana

Można również wspomnieć o "proposed-updates".


12  Gość: saturno, dodany: 2011-02-12 16:49 #874
//Wg mnie kombinujecie na około.//
Kombinuję, a nie kombinujecie.

//Nie należy szukać zabłąkanych serwerów lustrzanych zamkniętego repozytorium dla oldstable,//
Równie dobrze można napisać, że nie należy używać internetu albo w ogóle komputera, a gdzie się podziała wolność wyboru?

//tylko wykonać aktualizację do obecnego wydania.//
Tak się składa, że na jednej partycji mam Lenny, a na drugiej Squeeze.
Ponieważ Squeeze bardzo kiepsko chodzi:
http://dug.net.pl/news/194/#k869
http://debian.linux.pl/threads/21958-Du%C5%BCy-spadek-akceleracji-po-przej%C5%9Bciu-z-Debiana-Lenny-na-Squeeze-%28radeon-9200%29
Poważnie zastanawiam się żeby na Lenny przesiedzieć jeszcze z rok do puki będą dostępne poprawki bezpieczeństwa.

//Powtarzam — opiekun repozytorium debian-multimedia napisał, że gałąź oldstable mimo prób nie działa jak należy i dlatego ją usunął.//
Ciekawe, że do dopóki dopóty nie wyszło stabilne Squeeze wszystko jakoś działało.
A z drugiej strony jeśli gościowi nie chce się zajmować OFICJALNIE JESZCZE WSPIERANĄ WERSJĄ DYSTRYBUCJI, to niech wstawi repozytorium takie jak jest z jednoczesnym daniem do zrozumienia że się tym już nie opiekuję, np.: w nazwie unofficial/lenny a nie z dnia na dzień wyłącza "bo tak mu się podoba", takie działanie jest zupełnie niepoważne.

//Szukanie gdzieś kopii tego zepsutego repozytorium to prawdopodobnie proszenie się o kłopoty.//
- 2011-02-12 03:02 - pytam o repozytorium
- debian-multimedia/ 12-Feb-2011 04:44 - repozytorium Lenny znika z serwera.
Zbieg okoliczności?
Wątpię.
Takie działanie uważam za totalne draństwo i świństwo!!!

13  azhag, dodany: 2011-02-12 17:24 #875
> Ponieważ Squeeze bardzo kiepsko chodzi:
> http://dug.net.pl/news/194/#k869

Spróbuj wyłączyć KMS: http://wiki.debian.org/KernelModesetting#DisablingKMS

> 2011-02-12 03:02 - pytam o repozytorium
> - debian-multimedia/ 12-Feb-2011 04:44 - repozytorium Lenny znika z
> serwera.
> Zbieg okoliczności? Wątpię.

Też wątpię. Raczej podejrzewam automatyczną synchronizację z serwerem głównym. 04:44 to dobra godzina do wpisania w cronie (osobiście najbardziej lubię 01:23:45 ;)).

Zaproponuj Christianowi Marillatowi przywrócenie oldstable na warunkach jakie podałeś. On pewnie lepiej ci wyjaśni powody niż ja.

>> Pełen spis repozytoriów dla Debiana
>
> Można również wspomnieć o "proposed-updates".

Trochę się wzbraniam — to takie testowe repozytorium, z którego nadające się pakiety podczas aktualizacja wydania i tak trafią do normalnego repozytorium.

14  Gość: Gość, dodany: 2011-02-12 17:28 #876
"Takie działanie uważam za totalne draństwo i świństwo!!!"
wez wez odpusc debian is cool

15  Gość: Gość, dodany: 2011-02-12 17:42 #877
nie jestes ku&%$#rwa na onecie

16  azhag, dodany: 2011-02-12 17:50 #878
Apeluję o powagę.

17  Gość: Gość z 11 komentarza , dodany: 2011-02-12 19:37 #879
@azhag
>Trochę się wzbraniam

Masz racje.

@saturno

Zmień sterownik radeon na ati nie myl z fglrx ,po zmianie sterownika wyłącz na chwile kompa [po restarcie może stary być nadal w użyciu].
Rendering sprawdz tak cat /var/log/Xorg.0.log | grep rendering

18  Gość: Gość, dodany: 2011-02-12 21:12 #880
to na Nic: drogi kolego "Gość z 11 komentarza"
to bedzie dalej w konsoli wklepane :; "Rendering sprawdz tak cat /var/log/Xorg.0.log | grep rendering "

19  Gość: saturno, dodany: 2011-02-13 16:57 #881
Próbowałem już wyłączać KMS, co opisałem w poprzednim komentarzu (link do wątku na: debian.linux.pl).
Jednak mimo tego spróbowałem jeszcze raz zgodnie ze wskazówkami z:
//Spróbuj wyłączyć KMS: http://wiki.debian.org/KernelModesetting#DisablingKMS//
I efekt jest identyczny, czyli totalny zwis.

//Zaproponuj Christianowi Marillatowi przywrócenie oldstable na warunkach jakie podałeś. On pewnie lepiej ci wyjaśni powody niż ja.//
1. Bariera językowa :(
2. Poradziłem sobie inaczej, a mianowicie zrobiłem obraz partycji systemowej na wypadek awarii systemu. Więc na chwilę obecną mam kopię potrzebnych pakietów tyle że zainstalowanych w systemie, a nie w pakietach .deb

//Rendering sprawdz tak cat /var/log/Xorg.0.log | grep rendering //
Wynik = (II) RADEON(0): Direct rendering enabled
Zresztą pisałem, że jest duży spadek akceleracji względem Lenny, a nie że nie ma jej wcale.

//Zmień sterownik radeon na ati//
Nic to nie daje.
System zdaje się w ogóle nie przejmować zawartością xorg.conf

//wez wez odpusc debian is cool //
//nie jestes ku&%$#rwa na onecie//
1. W przeciwieństwie do was mam odwagę cywilną podpisać się rozpoznawalnym nickiem.
2. Nic nie mam do samego Debiana, bo jest to naprawdę porządny system.
3. Ale nie wiem czy wam by nerwy nie puszczały jakby ktoś regularnie wam zakręcał kurek.
Oceniam następująco wydajność sterowników do mojej i tak słabej karty:
- Win > stery win > 60%
- Win > stery ati > 80%
- Win > stery omega > 99%
- Linux > fglrx > 40%
- Lenny > radeon > 20%
- Squeeze > radeon > trzykrotnie mniej niż Lenny !!!

############################################################
Na razie zostaje na Lenny.
Mam już dość agresywnych testów sprzętu.
Przez te próby w ciągu ostatnich kilka dni komputer musiałem twardo resetować co najmniej ze dwadzieścia razy!!!
Boję się, że w końcu coś się popsuje :(

Ps.: Mimo wszystko przyznaję PLUS dla dug.net.pl, za to że pamiętają w spisie repozytoriów o starszych wydaniach Debiana nie to co konkurencja :)

20  Gość: saturno, dodany: 2011-03-02 19:43 #910
Repozytorium http://debian-multimedia.org/ dla Lenny jest z powrotem dostępne :)

Dodaj komentarz jako gość lub zaloguj się.


Podpis: